(Nog geen) Hoogteziekte en (wel) nonprofit contact - Reisverslag uit Cusco, Peru van Juliette - WaarBenJij.nu (Nog geen) Hoogteziekte en (wel) nonprofit contact - Reisverslag uit Cusco, Peru van Juliette - WaarBenJij.nu

(Nog geen) Hoogteziekte en (wel) nonprofit contact

Door: Juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

16 Januari 2008 | Peru, Cusco

Omdat ik toch naar het inet cafe moest om het vorige bericht te posten, gelijk maar even een kleine update.

Vandaag (dinsdag) naar Cusco gevlogen. Ik heb het gevoel dat er nog veel meer te zien en te beleven was in Lima, maar goed, je kan niet alles.

In Lima heb ik nog diverse malen geprobeerd een non-profit te pakken te krijgen ivm Remember me. Jammer genoeg niet gelukt. Vandaag in Cusco had ik gelijk meer geluk.
Na een belrondje om een hostal te regelen, gelijk de twee non-profits die me aangeraden waren in Cusco gebeld. Bij een van de twee kan ik morgen gelijk langskomen. Voor de ander moet ik morgen opnieuw bellen omdat de persoon die ik zocht er niet was.

Overigens lijkt sms met het buitenland via mijn Peruaanse nummer nog steeds niet helemaal goed te werken. Ik krijg eerst een verzonden & bezorgd bericht en een paar dagen later toch weer een niet bezorgd bericht. Nou goed, mijn Nederlandse nummer werkt hier, dus ik kijk elke dag wel even.
En onafhankelijk van contact met NL, is het gewoon weer hartstikke handig om hier een Peruaans nummer te hebben, ook al is het maar voor een paar weken. Even een hostal regelen, even bellen met iemand die je ontmoet hebt (of gebeld worden). Gaat allemaal een stuk soepeler met een lokaal nummer.

Ondertussen moet ik het even afkloppen, maar ik lijk nog geen last te hebben van hoogteziekte. Ik heb echt zoveel verhalen en adviezen er al over gehad dat ik een beetje verbaasd ben.
Maar goed, mijn contact bij de non-profit voor morgen zei ook al 'langskomen als je je goed voelt..'. Hij zei er gelijk achteraan dat het niet vreemd is om er niet gelijk last van te hebben, maar dat de kans alsnog groot is dat ik vanavond of morgenochtend last krijg. Ach ja, ik merk het wel.
Als roker en na die twee stevige verkoudheden van de afgelopen maand, zou ik toch wel gewend moeten zijn aan wat minder lucht binnen krijgen, maar goed we zien wel hoe het gaat lopen.

En mocht ik me nou toch vaatdoek gaan voelen: ik heb een zaal van een kamer met op het eerste gevoel echt een heerlijk bed ! Nou ja bed, keuze uit VIER bedden terwijl ik vroeg om een eenpersoonskamer. Geinig en prettig: if worst comes to worst is lezen in bed altijd een optie.

Ok, weer genoeg achter het net gezeten. Tijd om Cusco een beetje te gaan verkennen.

Groetjes,
Juliette

  • 17 Januari 2008 - 19:02

    Marcel:


    hé J. nog steeds vochtig...vaatdoek?
    Pas goed op je zelf!

    Ik heb nog wat in te halen maar lees zeker je reisverhalen!!

  • 17 Januari 2008 - 19:45

    Jeroen Doensen:

    Klinkt goed hoor!
    En als je hoogteziekte krijgt ga je toch gewoon op hoofd lopen, scheelt weer wat;)
    Tot lunch of zo in de lage landen.
    Groetjes, Jeroen

  • 20 Januari 2008 - 12:22

    Ray:

    Meisje op grote hoogte, met je kop in de wolken en hoofd in de wind!
    Fijn te lezen dat er ook dingen goed gaan. Hier nogal wat contacten voor onze projecten, morgen en woensdag cochtend aan de bak, eens kijken hoe ver we komen. We zijn dus aan 2 kanten van een planeet met hetzelfde bezig, hahaha!
    Ga een leuke show samenstellen waarin wij samen gaan optreden en gezien onze wederzijdse introductiepraatjes kunnen we daar héél véél plezier aan beleven! Dikke kus, niet gaan zweven, schat!

    Ray

  • 20 Januari 2008 - 21:43

    Wim En Titia:

    Juul,we genieten van je reisverslag hoop dat je de grote hoogte bedwongen hebt,zijn benieuwd naar je verdere avonturen en hopen in Chili de foto s te zien .wij zijn bijna staart klaar .we vertrekken zondag de 27e
    Liefs groetjes je moeder en Wim

  • 21 Januari 2008 - 10:27

    Anne-Marie:

    Lieve Juul, Zover weg en toch zo dichtbij.Ontzettend leuk je verhalen en foto's.Geniet met volle teugen van deze weken en vergeet niet ook naar HET HUWELIJK te gaan!!! Wij laten ons hier lekker nat regenen en over enkele weken LENTE???Wees zuinig op jezelf en gezond weer terug!!Ik denk aan jullie. Lieve groet Anne-Marie

  • 21 Januari 2008 - 16:53

    Titia:

    Ha Juul,
    Ben benieuwd hoe het met je gaat! Op avontuur? Remember me-projecten?
    Ik volg je, veel liefs uit een hardnekkig regenachtig Nederland.

  • 22 Januari 2008 - 15:28

    Nienke:

    Waarschijnlijk tijdens je zwerftocht geen internet in de buurt, jammer. Je verhalen zijn leuk om te lezen en nog leerzaam ook. Zeker daar ik van plan ben mijn sabbatical door te gaan brengen in Zuid-Amerika. Ja, je leest het goed. Hoor je wel meer van als je weer thuis bent.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 12889

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 02 Maart 2015

US Roadtrip 2015

27 Januari 2015 - 31 December 2014

Divers

13 September 2008 - 29 September 2008

ZendCon 2008

11 Januari 2008 - 10 Februari 2008

Zuid-Amerika 2008

16 April 2007 - 09 Mei 2007

Zambia 2007

Landen bezocht: