Oeps... ach... ik geniet me suf - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Juliette - WaarBenJij.nu Oeps... ach... ik geniet me suf - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Juliette - WaarBenJij.nu

Oeps... ach... ik geniet me suf

Door: Juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

01 Februari 2008 | Chili, Santiago de Chile

Ik maak me er even makkelijk vanaf - onderstaand een summier verslag van mijn avonturen gisteren (ja er is nóg meer !) in de vorm van een korte chat die ik met mijn broertje had gisteren. (geplaatst met permissie)

Ben ondertussen vandaag veilig aangekomen op de Hacienda Los Lingos waar het huwelijk zal plaatsvinden.
Ivm de prijzen daar voor glaasje wijn net met een paar meiden naar San Fernando gereden om zwarthandelaar te gaan spelen met supermarkt wijn en water ;-) Bestellingen van vrijwel alle hollanders mee en straks uit de achterbak iedereen bevoorraden.

Nou goed, na het weekend vervolg !

Groetjes aan jullie allen vanuit een heerlijk warm en zonnig Chili !
Juliette

hoezo nog wakker, is hier pas kwart over 9
al in Chili?
oh god tuurlijk ja
juliette@jokeaday.net dice:
eh.. heb een onverwacht fantastische dag en ben nog niet helemaal gewend aan het andere tijdsverschil - met peru was 6 uur, dacht dus dat het nu 11 u 's avonds was in nl
Alexander dice:
heb je bericht van gisteren gelezen, klinkt echt super daar
dinsdag was top ja
Alexander dice:
huh? heeft chili dan een andere tijdzone?
juliette@jokeaday.net dice:
was ik vanmorgen ook even vergeten
...
tsja, is niet erg hoor
heb in Tacna (Peru) overnacht en moest vlucht om 11:15 hebben in Arica Chili
dus ik om 9:15 taxi naar Arica
tja... dan is het opeens 12:15 chileense tijd als je daar aankomt na een uurtje
oeps...
chili heeft nu (zomer) 2 uur verschil met peru
Alexander dice:
okee dan, idd heel erg oeps
vlucht gemist dus?
juliette@jokeaday.net dice:
ik kwam er in de taxi achter, taxichauffeur vroeg 11.15 chileense tijd of peruaanse tijd ? waarop ik echt zoiets had van 'kut......!!!!!'
juliette@jokeaday.net dice:
nou goed, op vliegveld was niemand meer
juliette@jokeaday.net dice:
behalve een aardige taxichauffeur die me naar de stad bracht naar het kantoor van LAN wat om 1300 sloot en waar we om 1300 waren.
juliette@jokeaday.net dice:
Ze wilden me niet binnen laten maar na wat gepraat en met hulp van die vriendelijke meneer mocht ik toch binnen en hebben ze mijn vlucht gewijzigd
gelukkig maar
juliette@jokeaday.net dice:
ik vlieg nu vanavond om 21:05 naar Santiago en kom om 00:25 aan. Heb budget al gebeld dat ik de auto wat later op kom halen... vermoed dat ik vannacht in de auto slaap ,-)
juliette@jokeaday.net dice:
overigens is die taximeneer echt wel erg ok, bracht me na lan geregel naar pinautomaat (ik had gezegd dat ik nog geen chileens geld had), daarna naar strand iets buiten de stad - bij de stad is geen strand - en mocht mijn bagage in zijn auto laten, hij zou me om 17:00 ophalen om naar inet cafe te gaan en daarna weer naar airport
juliette@jokeaday.net dice:
normaal zou ik heel achterdochtig bij dit soort dingen zijn, maar soms weet je gewoon dat je iemand kan vertrouwen
juliette@jokeaday.net dice:
heb ik dus ook gedaan en ja hoor, om 1700 werd ik keurig opgehaald en hierheen (re: internet café in Arica donderdagmiddag) gebracht
goed geregeld
Alexander dice:
nog wel ff je bagage checken voor je gaat vliegen
juliette@jokeaday.net dice:
mwah.. maak ik me eerlijk gezegd geen zorgen over en alles van waarde heb ik bij me. Grote bagage heeft zo 'ie zo overal hangslotjes op, dus kan niet veel mee gebeuren en zo ja, dan zie ik dat gelijk
juliette@jokeaday.net dice:
(ook als er iets ingestopt is)
mooi zo
juliette@jokeaday.net dice:
na alle regen en kou van Peru is het wel heel bijzonder om zo onverwachts een dagje in de bloedhete zon aan een Chileens strand te mogen zitten
juliette@jokeaday.net dice:
klinkt raar, maar ik geniet me suf van dat alles vandaag fout liep
LOL
Alexander dice:
is ook wel eens leuk om mee te maken
Alexander dice:
Ken iemand die helemaal gek zouworden
ik ook (Axel)
juliette@jokeaday.net dice:
tja.. ik denk altijd maar 'er komt wel een oplossing' en die komt er dan ook altijd, soms iets soepeler dan anders, maar er is altijd een oplossing en alles heeft een reden, vandaag heerlijk ontspannen in plaats van weer de hele dag reizen en op pad zal vast een reden hebben
Alexander dice:
is wel lekker een dagje op het strand
juliette@jokeaday.net dice:
raar genoeg ja, heb echt jaren niet op het strand gelegen
juliette@jokeaday.net dice:
heb eerst in een strandtent gelunched en toen uurtje gelegen en was toch wel erg lekker even
Alexander dice:
kun je een beete aan je kleur werken voor het huwelijk
juliette@jokeaday.net dice:
ik moet trouwens zo afronden, wordt zo weer opgehaald
ik moet ook zo weg
Alexander dice:
Jij goeie vlucht en veel plezier de komende dagen
groeten aan Sas en Sergio
juliette@jokeaday.net dice:
thanks, ik blog wel weer als er meer nieuws is
juliette@jokeaday.net dice:
nu snel afronden en afsluiten om meneer niet te laten wachten
spreek je nog !
okee, greetz
veel plezier nog

• 02 Februari 2008 - 11:45

Titia:

Op avontuur, ging je toch? Dat kwam dus ook helemaal goed! heb eeb goeie tijd in Chili. xxx

• 05 Februari 2008 - 15:53

Irene:

leuk al je verhalen te lezen. Juist dat onverwachte maakt het reizen zo spannend en uitdagend.
    Veel plezier met het huwelijk en lekker bijbruinen.
    Lieve groetjes, Irene