Soms zit het mee ! - Reisverslag uit Lima, Peru van Juliette - WaarBenJij.nu Soms zit het mee ! - Reisverslag uit Lima, Peru van Juliette - WaarBenJij.nu

Soms zit het mee !

Door: Juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

12 Januari 2008 | Peru, Lima

Effe snel een update: mijn camara is gerepareerd !!!!

Ben helemaal trots op mezelf ! Beetje regeldagje ervan gemaakt, ben vanmorgen maar eens een fotozaak ingelopen met de vraag of zij ook kapotte camara's repareerden - nieuw zag er behoorlijk prijzig uit, zeker als je dan ook nog een extra batterij en grote geheugenkaart erbij wilt en ach, het viel te proberen toch ?
Nou, na wat vijven en zessen, kastje muren van winkel naar winkel, had ik uiteindelijk twee zaken gevonden die beiden zeiden de reparatie te kunnen doen, eentje nog dezelfde dag, de andere maandag en die laatste was ook nog eens behoorlijk duurder, dus toen was het snel bekeken.

Ik ben echt helemaal blij ! Hoef ik niet moeilijk te gaan doen met nieuwe camara leren kennen, handleidingen in het spaans en vechten met tekort aan batterijen. Enne.. dat trots is natuurlijk omdat ik zowaar op mijn eerste dag dit allemaal toch maar in het Spaans heb kunnen regelen. Ok, ik geef toe, ik maak in elke zin vijf fouten en moet continue vragen of mensen hun antwoord herhalen of anders willen formuleren, maar.. dit is me toch maar wel gelukt.

Ben trouwens zo 'ie zo blij dat deze camaraproblemen zich nu openbaarde - dit is toch een stuk makkelijker te regelen als je in de grote stad bent dan op het platteland !

Het voordeel van zo'n regeldagje is overigens dat je de wijk gelijk erg goed leert kennen terwijl je van winkel naar winkel gestuurd wordt ;-)

Miraflores is de wijk waar ik nu zit. Letterlijk vertaald 'Zie de bloemen' en het is een bloemrijke, gezellige, veilig en prettig aandoende wijk.
Centraal in de wijk is een groot park waar gisteren dus al die activiteit was.

Ik ga er zo dadelijk weer heen om te kijken of ik ergens een ceviche maaltijd kan scoren. Er is me al door zeker tien peruanen gevraagd of ik dat al gegeten heb en al wat ik kan zeggen is: 'ik ben er pas net...' Ceviche schijnt een visschotel bereid met citroen en pepertjes te zijn. De nationale trots op dit gerecht blijkt al uit alle vragen, dus ik ga me laten verassen.

Morgen ga ik een ander deel van Lima verkennen.

Groetjes,
Juliette

P.S.: smsen met het buitenland lukte me gisteren ook nog niet, maar ook dat is ondertussen geregeld, dus voor geval het nodig mocht zijn ben ik te bereiken via het nummer wat in het vorige bericht staat en in mijn profiel-info.

  • 13 Januari 2008 - 11:48

    Titia:

    Ha Juul,
    Wat heerlijk - je camera gerepareerd!
    Wat de ceviche betreft: het zou kunnen zijn dat je die vorig jaar (nou ja: 2006) op mijn verjaardag gegeten hebt. Toen had ik het als hapje klaargemaakt. Alleen van vis uit de diepvries en vers is vast nog lekkerder. (Vis wordt in limoensap gegaard, dus zonder te koken).
    Dag, geniet van de bloemen & de vis.

  • 13 Januari 2008 - 11:52

    Sanne Roemen:

    Ach, heerlijk zo'n dag: je spaans geoefend, mensen gesproken, inderdaad, zo de wijk verkennen. Ben benieuwd naar die ceviche

  • 14 Januari 2008 - 13:26

    Els:

    Hi Juul, goed om alweer van je te horen! Blij dat je goed bent aangekomen en zal weer genieten van je reisverhalen. Gelukkig doet je camera het weer en zal je vast weer veel mooie plaatjes schieten zoals je ook de vorige keer deed. Heel veel plezier en ik wacht op je nieuwe verhaal!!

    Groetjes, Els

  • 14 Januari 2008 - 20:38

    Alexander:

    Hey sis,

    Goed om te lezen dat je camera het weer doet. Was al helemaal teleurgesteld dat we misschien de foto's moesten missen. Maar we kunnen gelukkig uitkijken naar al het moois.
    Geniet van de stad, ben benieuwd of je nog meer dingen geregeld kan krijgen (voor remember), zou wel erg goed zijn.
    Maar niet te hard werken, je bent op vakantie ;-)
    Keep us posted.

  • 15 Januari 2008 - 15:45

    Veer:

    Hey Juul,
    Wat een gedoe met de camera, maar gelukkig dat hij het weer doet! Ik zou (als volbloed vakantie-jap) NIET weten wat ik zonder zou moeten!

    Inmiddels heb je Lima verkend, ben benieuwd! Visschotel overleefd??;)

    Ben benieuwd naar je nieuwe verhalen!

    Liefs, Veer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 12886

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 02 Maart 2015

US Roadtrip 2015

27 Januari 2015 - 31 December 2014

Divers

13 September 2008 - 29 September 2008

ZendCon 2008

11 Januari 2008 - 10 Februari 2008

Zuid-Amerika 2008

16 April 2007 - 09 Mei 2007

Zambia 2007

Landen bezocht: