The Good, the bad and the ugly - Reisverslag uit Lima, Peru van Juliette - WaarBenJij.nu The Good, the bad and the ugly - Reisverslag uit Lima, Peru van Juliette - WaarBenJij.nu

The Good, the bad and the ugly

Door: Juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

12 Januari 2008 | Peru, Lima

Dag luitjes,

Even snel een berichtje voor het slapen gaan. Ik ben ondertussen veilig aangekomen in Lima.
Leuk ook al gelijk wat berichtjes van jullie te zien !

The Good
- Dat de lamp die ik tijdens mijn vakantie op de tijdklok wilde zetten het woensdag begaf, zodat ik 'm nog op tijd kon vervangen.
- Dat toen ik gisteravond (eindelijk) richting A'dam vertrok en de bus net miste, mijn oude lifterservaring me binnen een minuut een lift bezorgde naar het busstation, zodat ik de aansluiting alsnog haalde.
- Dat ik nog gezellig heb kunnen borrellen met met mijn teamgenoten gisteravond.
- Dat ik heerlijk geslapen heb bij Bregje + Daphne en zelfs zingend wakker gemaakt werd ! (waarvoor wederom mijn dank !)
- Dat ik nog gezellig met Ray een bakkie heb gedaan op Schiphol voor ik wegging.
- Dat de vlucht afgezien van wat turbulentie voorspoedig ging en ik zelfs het merendeel van de vlucht heb kunnen doezelen, zodat ik eigenlijk niet eens nicotineafkickproblemen heb gehad.
- Dat pinnen zonder problemen werkte bij de tweede pinautomaat die ik probeerde.
- Dat ik al een peruaanse simkaart heb kunnen regelen ! Mijn nummer hier is +511 8988 3903.
Mijn gewone nummer werkt ook, dus zal ik ook geregeld even naar kijken.

The Bad
- Dat ik stom genoeg vergeten was mijn toilettas die ik voor afgelopen nacht in mijn handbagage had gedaan, in mijn incheckbagage te doen. Ik kwam er wel nog voor de controle achter, maar ja, wat kan je dan nog ?
Gelukkig is het alsnog relatief goed gegaan, mijn scheermesje hebben ze duidelijk niet gezien, mijn lenzenvloeistof deden ze niet moeilijk over, alleen de deo mocht niet mee. Nou ja, die koop ik hier wel.
- Dat ik dan wel een sim hier heb, maar dat smsen naar Nederland me nog niet gelukt is.
- Dat ik op mijn eerste avond gelijk vergeten ben me in te smeren tegen muggen, het expliciet niet bestelde ijs niet uit het glas gegooid heb voor mijn frisje te drinken, dat ik salade besteld heb, wat natuurlijk ivm wassen in water ook niet helemaal slim zou zijn.. ach ja, een goed begin is het halve werk.

The (very) Ugly..
- Dat mijn camara die ik afgelopen week nog met spoed had laten repareren ivm een kaartleesprobleem, nu opeens het alsnog begeven heeft - het scherm doet het niet meer en zonder scherm kan ik niet eens zien of de foto's die ik denk te maken ook echt gemaakt worden, laat staan de camara instellen of scherpstellen, dus dan wordt het wel heel erg op de gok foto's nemen....
Ik heb al even rondgekeken naar camara's hier, en schrik van de prijzen..

Daphne heb je nog tips voor een simpele camara waarvan de kaarten en batterijen ook in andere types bruikbaar zijn ?
Het is hier in ieder geval wel uitverkoop, dus ik ga morgen nog even bij twee andere zaken kijken (heb winkeltips gevraagd van degene die me van airport naar hotel bracht)

Nou goed, tot zover.
Morgen eens in daglicht Lima bekijken naast de camara-shoptrip.

Tot nu toe red ik het nog aardig met mijn spaans, al merk ik wel dat echte gesprekken nog erg moeizaam gaan. Dame in het vliegtuig naast me begon uitgebreid te vertellen over haar vijf kinderen die her en der verspreid wonen (o.a. in Belgie) en na een minuut of tien haakte ik toch af. Na een paar weken zal dat wel anders zijn.

Eerste indruk van Lima is in ieder geval gemengd positief, druk verkeer, veel smog, maar ook gezellig centraal park in Miraflores, mensen die op straat aan het schaken zijn, dansen in het park.
(Darn.. waarom doet mijn camara het niet ?!?!?)

Anyways, al met al een best productieve eerste avond in Lima.

Ik hoop dat het bij jullie ook goed gaat en hoor graag van jullie !

Groetjes,
Juliette

:SMS update:, 12 januari 2008 :
Ps: vergeet ik nog bijna te zeggen dat het heerlijk is om weer in korte rok en t-shirt te lopen, beetje fris windje zo op de avond, maar da's helemaal goed.

  • 12 Januari 2008 - 08:31

    Ray:

    Vervelend mens, hou die opmerkingen over het weer maar voor je; gisteren drie keer natgeregend in Amsterdam... Ik weet dat het tegen je principe in gaat, maar je kunt toch ook een eenvoudige camera kopen, totdat je wat beters tegenkomt. Al is 'tie van karton...had je wel een foto van die dansende mensen gehad, toch? En muggenprikken zijn lastig, maar bacteriën in je salade kunnen een ramp zijn. Pas je goed op jezelf met eten had ik nog moeten zeggen. Maar vooral: Geniet van alles ENJOY!
    Dikke kus,

    Ray

  • 12 Januari 2008 - 09:41

    Titia:

    Ha Juul,
    Leuk om al wat van je te lezen. Geluk & pech natuurlijk weer als 1-eïge tweeling. Moet wel een beetje lachen om je toilet-tas, want als ik je nou ergens met vooruitziende blik over heb horen praten, dan is het over je toilettas geweest.
    Veel plezier, tot later.

  • 12 Januari 2008 - 17:30

    Juliette:

    Leuk gelijk alweer reacties te zien en zowaar de sms update heeft ook gewerkt.

    @Titia: ja, ik moest ook wel erg om mijzelf lachen toen ik mijn toilettas opeens nog in mijn handbagage zag... ach ja..

    @Ray: ik ben ook van plan een eenvoudig fototoestel te kopen hoor ! Maar wil wel graag digitaal, dan kan ik tenminste blijven schieten en heb ik niet gelijk kosten voor elke mislukte plaat. (die lopen zo op als je 1000 foto´s maakt..)

    En verder, heb me nu braaf ingesmeerd met anti-mug en zonnebrand, dus ik mag op pad. Ik ga op zoek !

    Later !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 12880

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 02 Maart 2015

US Roadtrip 2015

27 Januari 2015 - 31 December 2014

Divers

13 September 2008 - 29 September 2008

ZendCon 2008

11 Januari 2008 - 10 Februari 2008

Zuid-Amerika 2008

16 April 2007 - 09 Mei 2007

Zambia 2007

Landen bezocht: