Nog een paar nachtjes slapen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette - WaarBenJij.nu Nog een paar nachtjes slapen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juliette - WaarBenJij.nu

Nog een paar nachtjes slapen...

Door: Juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

12 April 2007 | Nederland, Amsterdam

De laatste loodjes voor het weggaan zijn het zwaarst..

Vandaag maar even zo veel mogelijk praktische dingen gedaan, contacten ter plekke via non-profits opgevraagd, tickets opgehaald in Amsterdam, verrekijker gekocht, fotorolletjes (ja, ik neem ook een ouderwetse camara mee), wereldstekker en zo nog wat dingen.

Uiteraard nog veel te veel te doen voor ik weg ga. Werk wat ik af wil maken, boodschappen doen voor een Nederlandse waar ik in Zambia de eerste week zal logeren, eigen benodigheden checken & dubbelchecken, was draaien, oh, en ik moet ook nog pasfoto's laten maken voor het visum en een reisverzekering regelen.

Ach, over vier nachtjes slapen moet alles gewoon rond zijn en zo niet, dan toch.

Iemand nog handige tips voor wat ik echt niet mag vergeten mee te nemen ?

*******
Aanvulling 14 april:

P.S.: ik zal Ray's tip voor onbereikbaarheid graag ter harte nemen, maar... voor noodgevallen is het voor het thuisfront toch een prettige gedachten als ze me kunnen bereiken. In mijn profiel staat grofweg waar ik wanneer zal zijn en hoe ik te bereiken ben.

  • 13 April 2007 - 08:08

    Els:

    Hi, let even op de veiligheidscontroles op Schiphol enz. Ik hoor daar nogal wat verhalen over. Er zijn stricte regels en is denk ik handig om daar even naar te kijken. Verder wens ik je een goede reis en zie ik je verhalen wel de website!

    Groetjes, Els

  • 13 April 2007 - 08:38

    Gros Condooms ?!:

    Lieve Sjuul,

    Je mág niet eens bereikbaar zijn voor alle dringende zaken. Dringende zaken zijn alleen heel erg gaan genieten van je vakantie en heel veel plezier maken en 's morgens om 6 uur op pad gaan om de natuur op haar mooist te zien (Carpe Diem !). Je gaat dus niet aan een website werken (want dat doe je het hele jaar al); je gaat niet telefonisch bereikbaar zijn (want dat doe je het hele jaar al) en je gaat niet de hele dag aan het project denken (want dat doe je het hele jaar al). Je gaat lekker ontspannen, veel lachen en lekker lokaal eten. Denk erom veel cola te drinken(...want dat doe je het hele jaar al), als je iets twijfelachtigs hebt gegeten, cola doodt elke bacterie. En pas goed op jezelf, alleen veilig hé(Pep is écht niet leuk!) dus denk op 30 april maar even aan mij, uitgeput in de Warmoesstraat met ons soepkipje.
    Mede namens Thomas en Ruud wens ik je een heerlijke, onvergetelijke vakantie toe, veel leuke en vruchtbare(sic) ontmoetingen, kom niet met een Zambiaan thuis, hooguit eentje voor je moeder. Veel genot in Zambia ! En denk aan mij !

    Liefs,

    Ray

    RAY AKERBOOM

  • 16 April 2007 - 12:23

    Titia:

    Juliette, tips heb ik niet behalve: geniet van je vakantie en doe de groeten aan Thera (vraag nog eens of ze uit Groningen komt).
    Goede reis en kom over een hele tijd weer goed thuis!
    Veel liefs, Titia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 12865

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 02 Maart 2015

US Roadtrip 2015

27 Januari 2015 - 31 December 2014

Divers

13 September 2008 - 29 September 2008

ZendCon 2008

11 Januari 2008 - 10 Februari 2008

Zuid-Amerika 2008

16 April 2007 - 09 Mei 2007

Zambia 2007

Landen bezocht: