ZendCon en meer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Juliette - WaarBenJij.nu ZendCon en meer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Juliette - WaarBenJij.nu

ZendCon en meer

Door: Juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

21 September 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ok, guys, ik ben weer in het buitenland, dus even een update voor de liefhebbers.

Praktisch puntje om te starten: je kan dit blog via RSS volgen door http://www.waarbenjij.nu/index.php?page=rss&strLogin=julietterf aan je feeds toe te voegen. Daarnaast staat in mijn profiel mijn lokale telefoonnummer vermeld voor geval je me dringend wilt/moet bereiken.

Ben een week geleden aangekomen in San Franscisco en door mijn nichtje Jeannette opgehaald. Relaxte avond gehad met haar en Kevin thuis in Lafayette.

De volgende dag naast de pool gelounced tot het tijd was om richting Santa Clara te gaan.
In Santa Clara had ik een hotel geregeld voor tijdens ZendCon (grote PHP conferentie: http://www.zendcon.com/ waar ik mocht zijn met dank aan Mike en Felix van PHP GG Belgie http://www.phpbelgium.be/ ).

Nog nauwelijks aangekomen kreeg ik al bericht van Lorna, een van de andere PHP-women (http://www.phpwomen.org/), dat een grote groep ging eten bij de Mexicaan en of ik meeging ? Tuurlijk.
Een aantal van de anderen had ik al eens ontmoet in London of Amsterdam, maar meer nog via IRC. Geinig om de gezichten en echte namen achter de nicknames te leren kennen.

De maandag was een tutorial dag en heb ik braaf de certificatie crash course gevolgd. 's avonds mijn unconference over Women in IT/PHP van de volgende dag voorbereid.

De unconference zelf ging goed, een kleine zeer gemengde groep. Ik had een aantal workshop/brainstorm oefeningen voorbereid, maar heb deze halverwege ter zijde geschoven omdat toch wel duidelijk was dat de aanwezigen het vooral fijn vonden een keer de frustraties en positieve ervaringen te delen. Ruimte daarvoor prioriteit gegeven.

De rest van de dag sessies gevolgd, leuke ontmoetingen gehad en zo nu en dan een intens en zeer boeiend gesprek. Lastige dag wat dat betreft eigenlijk wel goed doorgekomen.
's avonds nog met een clubje een engelse pub in Palo Alto bezocht die in werkelijk niets op een engelse pub leek, maar wel een echte pubquiz had. Erg grappig.

Woensdag meer van hetzelfde met tussendoor mijn certificatie examen wat ik zowaar gehaald heb. Ik had er van te voren wel vertrouwen in ondanks dat studeren er bij in geschoten was, maar hoorde gedurende de dagen steeds meer mensen die het niet gehaald hadden en toen ik de vragen zag die ik toebedeeld gekregen had, kreeg ik toch echt even de zenuwen, maar goed, gelukkig bleek ik mijn eigen kennis te onderschatten en mag in mezelf nu officieel Zend Certified Engineer noemen.

's avonds gaf Yahoo! een party. Na alle verhalen over vorig jaar keken we hier gezamelijk naar uit, maar dat bleek dit jaar een beetje een dooie mus, dus al snel zaten we met een gezellig klein clubje rokers en aanhangers - rokers-adopters gedoopt - buiten op het terras kou te kleumen. Niet erg, de gezelligheid aldaar maakte veel goed.

Donderdag nog een laatste paar sessies waaronder een verhaal over hoe je site in de lucht te houden als deze in een grote show (denk: Oprah) genoemd wordt. Met het oog op de ambities van 'Remember me' erg interessant. De afsluitende keynote over een videoboodschap website van de Cancer Foundation hier sloot wat dat betreft perfect aan. Heb ook deze spreker gelijk maar even over Remember me verteld.

Na afloop zou Jeannette me rond half 3 komen ophalen, maar ik was er ondertussen al achter gekomen dat mijn neiging tot laat komen toch echt genetisch moet zijn en dat ik het 300% afleg tegen Jeannette. Het plezierige gevolg was een erg gezellige middag op het zonnige terras van het Hyatt hotel (naast het conferentiecentrum) waar Chris Shiflett en ik gingen lunchen en langzaam maar gestaag de groep bleef groeien tot we daar met een man of 20 zaten. Rond half 7 was Jeannette er en heb ik ons teruggereden naar Lafayette.
Toen we terugkwamen was Ally er. Enorm leuk om haar na jaren weer te zien en wat bij te kletsen.

Gisteren ben ik met de BART (soort trein/metro) naar San Fran gegaan op camerajacht maar met lege handen teruggekomen. Ik was toch al van plan een nieuwe camera te kopen, maar mijne heeft na aankomst hier echt finaal begeven. Ik krijg ' m niet eens meer aan (en ja, de batterij is opgeladen).
In San Fran vooral veel rondgelopen en stad verkend, maar de camerashop waar ik heen ging had niet de modellen die ik zocht en advies durften ze niet te geven. Morgenochtend ga ik met Kevin hier lokaal nogmaals proberen. Heb ondertussen flink op inet mezelf verdiept in de modellen die hier beschikbaar zijn zodat ik niet afhankelijk ben van (de afwezigheid van) de kennis van de salespersonen.

Jeannette had onderweg naar Santa Clara donderdag wel nog een leuke meevaller: zij won 4 kaartjes voor een benefietconcert vandaag in Concord ten bate van de Steinbeck Foundation (weet je nog van school - Of mice and men.. ?).
Vandaag dus relaxte middag met Ally, Jeannette en Kevin doorgebracht in het openlucht popstadium van Concord onder begeleiding van allerlei mij onbekend bands. Jammer genoeg Sheryl Crow misgelopen, die stond erg laat op het programma.

Voorlopige planning voor de komende dagen: morgen ochtend camerajacht, daarna naar San Fran Fishermen's Wharf. Tegen 5en terug voor festival hier in het dorp en daarna grote BBQ met alle familie en aanverwanten en aanhang.

Maandag gaan Ally en ik in Jeannette's BMW cabrio een Thelma & Louise doen ;-) Drie dagen roadtrip op ons dooie akkertje naar Santa Barbara waar ik woensdag namiddag verwacht wordt bij Beppie's zoon en schoondochter. Donderdag staat een rustige, lange lunch met Beppie geplanned. Ik heb wat foto's van Oma en ook van Alexander's bruiloft mee op mijn laptop om haar te laten zien en vind het bijzonder om haar weer te zien en ben benieuwd naar haar verhalen.
Vrijdag rijden Ally en ik terug naar Lafayette, zaterdag nog een dagje San Fran - dan ws met stadsrondrit door Jeannette - en zondag is het alweer voorbij.

Nou goed, hoop dat jullie ook een fijne nazomer hebben en zie/spreek jullie snel weer !

  • 21 September 2008 - 10:08

    Titia:

    Ha Juul,
    Leuk een berichtje van je te krijgen - zo te zien heb je het naar je zin & is je Amerika-trip de moeite waard.
    Zelf ga ik zo dadelijk terug naar onze Franse logé's, Ina & Hans. Ze vertrekken morgen weer naar Frankrijk.
    Leuk om te lezen dat Remember Me regelmatig aan bod komt. Ik ben benieuwd! (Is er niet iemand die talk-minuten bij Ophra kan winnen?)
    Dikke kus uit een zonnig herfstig Nunspeet, Titia

  • 21 September 2008 - 10:12

    Ray:

    He Sjuul,
    Kom als de sodemieter terug naar Holland vanuit Frisco. Het is hier geweldig lekker weer en ik heb je heel hard nodig. Pak je koffers, je nagelschaartje, je trui en je diploma and get your ass going, babe!
    Liefs,

    Ray

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 12860

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 02 Maart 2015

US Roadtrip 2015

27 Januari 2015 - 31 December 2014

Divers

13 September 2008 - 29 September 2008

ZendCon 2008

11 Januari 2008 - 10 Februari 2008

Zuid-Amerika 2008

16 April 2007 - 09 Mei 2007

Zambia 2007

Landen bezocht: